System rezerwacji dla zakładów fryzjerskich

System rezerwacji dla fryzjerów

Salon fryzjerski korzystający z kalendarza online to obecnie połączenie bardzo powszechne. Szybki proces przyjęcia rezerwacji dla klienta lub sama jego aktywność dzięki aplikacji, powiadomienia SMS pozwalające na zminimalizowanie odwołanych wizyt, prostota i przejrzystość dostępna z każdego rodzaju urządzenia. Ta utrzymana może zostać m.in. dzięki kategoryzacjom, przypisywaniu kolorów czy podstawowej funkcji, jaką są usługi. System rezerwacji dla fryzjerów automatycznie zapisuje czas potrzebny na obsługę danego klienta czy klientki. Jeśli szukasz nowej odsłony kalendarza online dla Twojego salonu lub po raz pierwszy chcesz podjąć „wyzwanie”, poznajmy się bliżej!

Kalendarz online dla fryzjerów – obsługa klientów na najwyższym poziomie

karta klienta
statystyki, raporty
karnety, pakiety
moduł płatności online

MODUŁ WIADOMOŚCI

  • powiadomienia SMS (m.in. przyjęcie rezerwacji, przypomnienie o kończącym się najmie)
  • czat SMS (sprawdzaj odpowiedzi od klientów, wysyłaj dodatkowe wiadomości)
  • kampanie SMS do całej bazy klientów (realizuj wysyłkę promocyjnych SMS-ów)
  • powiadomienia oraz kampanie E-MAIL
Wypróbuj za darmo

PORTAL KLIENTA

Kalendarz online od CALDIS dostępny może być dla Ciebie wewnętrznie, w razie potrzeby możesz jednak udostępnić go Twoim klientom – poprzez nasz Portal Klienta oraz integrację API na Twojej stronie www.

Twój klient dokona rezerwacji w dowolnym momencie, równocześnie dzięki systemowi płatności Przelewy 24 możesz wymagać płatności!

Wypróbuj za darmo
System rezerwacji dla salonów fryzjerskich

Skorzystaj z 30-dniowego okresu próbnego!

Masz aż 30 dni, by w pełni wypróbować nasz system!

Podsumowanie

  • proste i przejrzyste rezerwacje (m.in. widok mobilny, tygodniowy, dniowy)
  • moduł usług (możliwość wprowadzania różnych cen, zależnych np. od dnia tygodnia)
  • rozbudowany system powiadomień SMS wraz z czatem SMS (przyjmuj wiadomości od swojego klienta)
  • system SMS oraz E-MAIL przeznaczony do działań marketingowo-promocyjnych
  • karta klienta (historia wizyt, możliwość dodawania notatek, plików zdjęciowych, dokumentów, statystyki)
  • karnety lub pakiety usług (przejrzyste rozliczanie kolejnych wizyt)
  • możliwość pobierania opłat od klientów (integracja z systemem płatniczym Przelewy24)
  • grafiki pracy (zarządzaj w prosty sposób pracą Twojego salonu)
  • aplikacje mobilne (urządzenia Android oraz iOS)

Kalendarz online dla branży beauty - nowoczesna komunikacja z klientami

System rezerwacji online od CALDIS stworzony został także z myślą o szeroko rozumianej branży beauty, w tym przede wszystkim salonach fryzjerskich, zakładach fryzjerskich. Niezależnie od faktu, czy pracujesz w nim sam/sama, czy Twoją kadrę tworzy kilka, a nawet kilkanaście osób. Kalendarz aplikacja dla fryzjerów od CALDIS sprawdza się w każdym przypadku, ze względu na swoje proste – a w przypadku potrzeby rozbudowane – funkcje, pozwalające na usprawnienie codziennej pracy. W tym miejscu wspomnieć można m.in. widok dodawania rezerwacji – korzystać możesz z wersji skróconej, może to być wersja pełna z większą ilością opcji. Ty decydujesz, jakie rozwiązanie jest dla Ciebie wygodne. Rzecz jasna system posiada aplikacje mobilne, ułatwiające codzienną pracę m.in. ze względu na przyjmowanie rezerwacji. Te, w zależności od Twoich potrzeb i wymagań, klienci i klientki mogą dodawać również sami. Decyzja, należy do Ciebie. Możesz, ale nie musisz uruchamiać pełnej funkcjonalności rezerwacji online. Kalendarz dla fryzjera może być więc Twoim narzędziem wewnętrznym, może jednak stanowić rozszerzoną opcję dostępną dla wszystkich, którzy chcą umówić się na strzyżenie męskie, damskie, dziecięce czy inne usługi realizowane przez Ciebie i/lub Twoich fryzjerów czy fryzjerki. Tworzysz więc rezerwacje, zarządzasz swoją bazą klientów, realizujesz akcje promocyjne – np. poprzez wysyłkę SMS-ów lub wiadomości e-mail, korzystasz z opcji karnetów i pakietów. Wreszcie system wysyła powiadomienia o wizytach czy też… podziękowania po wizycie, np. z prośbą o pozostawienie opinii. Co ważne, kalendarz aplikacja CALDIS plasuje się na rynku wśród rozwiązań nie wywołujących palpitacji serca po spojrzeniu na cennik. Pakiet solo dla fryzjerów działających indywidualnie w systemie rezerwacji online kosztować może nawet tylko 49 zł netto!

Kalendarz rezerwacji dla salonów fryzjerskich

Automatyczne powiadomienia – system SMS w salonie fryzjerskim

Nie ma w Polsce salonu fryzjerskiego, który po zapoznaniu się i użytkowaniu systemu SMS związanego przede wszystkim z przypominaniem klientom i klientkom o wizycie, wyobrażałby sobie zaprzestanie jego użytkowania. Toteż szczególną uwagę przykładamy – użyty czas jest nieprzypadkowy, bowiem stale poszczególne funkcje w kalendarzu online rozwijamy – do systemu SMS dostępnego w ramach aplikacji CALDIS. Funkcja wchodząca w zakres sekcji Wiadomości, gdzie realizować możemy również wysyłki e-maili, rozbudowana została w sposób dający pełną swobodę wykorzystania dla każdego zakładu fryzjerskiego. Przede wszystkim system rezerwacji online dla salonu fryzjerskiego może wysyłać dla Ciebie automatycznego SMS-a, gdy dodasz rezerwację dla klienta. Wówczas zaraz po wprowadzeniu rezerwacji do systemu klient lub klientka Twojego salonu otrzyma powiadomienie, że w danym terminie będzie mieć wizytę. Następnie na 24 godziny przed wizytą, system ponownie wyślę SMS-a z przypomnieniem o niej. Co istotne, możesz konfigurować dokładną liczbę godzin, zwiększając ją np. do 48 godzin, by powiadomienie zostało wysłane na dwa dni przed realizacją danej usługi. Kolejną opcją jest możliwość automatyzacji wysyłki SMS po zakończonej wizycie – np. dwa dni po jej zakończeniu, z podziękowaniem i prośbą o opinię. System rezerwacji online od CALDIS w podstawowym rozwiązaniu bazuje na stałym numerze telefonu, co umożliwia komunikację dwukierunkową. Jeśli Twój klient lub klientka odpowiedzą na automatyczną wiadomość z systemu, otrzymasz powiadomienie w systemie oraz mailowo, że masz wiadomość od wybranego klienta. Następnie dalej prowadzić z nim możesz korespondencję SMS poprzez funkcję czatu w sekcji Wiadomości dla SMS. To szczególnie istotne w przypadku, gdy współpracą z klientami zajmuje się więcej niż jedna osoba. W standardowych warunkach, jeden telefon będący w salonie fryzjerskim na recepcji utrudnia dostęp w każdej chwili dla wielu osób, jest to teoretycznie niemożliwe. Dzięki aplikacji od CALDIS wiadomości tekstowe wysyłać może każdy pracownik z dostępem. W uproszczeniu to taka sytuacja, jakby każdy mógł automatycznie otrzymać tego SMS-a, dzięki czemu odpowiedzią może zająć się wybrana, zainteresowana tym konkretnym klientem fryzjerka czy fryzjer. To rzecz jasna wersja podstawowa, w tej rozszerzonej, możesz skorzystać z nadpisywania nazwy nadawcy. Zamiast numeru telefonu z naszego systemu, pojawi się… nazwa Twojego salonu fryzjerskiego! Opcja równocześnie uniemożliwia jednak przyjęcie przez system zwrotnego SMS-a z odpowiedziami od klientów. To rozwiązanie jest także dodatkowo płatne, ma jednak swoje zalety. Ty zdecydujesz, czy system SMS dla salonu fryzjerskiego będzie wobec tego w CALDIS nazwę nadpisywał czy nie.

Usługi i kategorie

Opcja sprawiająca, że system rezerwacji dla zakładu fryzjerskiego staje się rozwiązaniem bardzo przydatnym ze względu na codzienną przejrzystość pracy to możliwość dodawania usług oraz kategoryzacji poszczególnych rozwiązań w systemie. Niezależnie bowiem od faktu, czy Twój salon fryzjerski korzystał będzie z systemu rezerwacji online w wersji tylko wewnętrznej (dostępnej dla Ciebie i/lub pracowników) czy w pełnej umożliwiającej rezerwowanie wizyt przez Twoich klientów, konfigurować będziesz swoje usługi. W tym miejscu dodasz wszystkie dostępne, wprowadzisz ceny oraz czas ich realizacji z ewentualnymi dodatkowymi zakresami ze względu na czas. Możesz bowiem w aplikacji konfigurować czas potrzebny na przerwę/sprzątanie/dezynfekcję po zakończonej wizycie, możesz wprowadzić przerwę w danej usłudze (np. w trakcie koloryzacji), możesz wprowadzić również blokadę czasową przez rozpoczęciem usługi na przygotowanie się do jej realizacji. Czasowe blokady poszczególnych opcji mają przede wszystkim znaczenie w momencie, gdy Twoi klienci dokonują rezerwacji w kalendarzu online dla fryzjerów sami. Wówczas kalendarz aplikacja CALDIS pilnuje dla Ciebie odpowiednich przerw czy danych zakresów. Tak, by codzienna praca przebiegała w pełni sprawnie, wygodnie. Bez nerwów i niepotrzebnych irytacji. Co ważne, w przypadku usług możesz je przypisywać do wcześniej utworzonych samodzielnie stanowisk pracy. Rozwiązanie przydatne jest dla tych fryzjerów, którzy w danym momencie mogą mieć usługę online dostępną dla klienta, a realizowaną np. tylko na jednym stanowisku, gdy może ją wykonać dwóch lub więcej fryzjerów. Wówczas, gdy dodana zostanie jedna rezerwacja, usługa ta w tych godzinach nie będzie dostępna dla innych klientów, mimo, iż mogliby zrealizować ją inni fryzjerzy. To kolejne z udogodnień i ułatwień dla salonów fryzjerskich wynikające z codziennego użytkowania kalendarza online dla zakładów fryzjerskich. Kolejną opcją są kategorie – możliwe do wprowadzenia w systemie ze względu na różne zakresy (szczegółowo opisujemy to w naszym artykule traktującym o korzystaniu z kategoryzacji w kalendarzu online), w tym wypadku jednak skupiamy się na połączeniu ich z usługami. Pozwala to na przypisywanie kolorów ze względu na daną usługę czy grupę usług, co następnie znajduje odzwierciedlenie w widoku graficznym kalendarza. Te mogą być oczywiście różne w zależności od potrzeb i używanego urządzenia – widok danego dnia, widok tygodnia, czy widok mobilny dla aplikacji. Każdy z użytkowników, może mieć zapisany swój domyślny. Co istotne jednak w kontekście kategorii, gdy np. usługi dla mężczyzn oznaczysz kolorem granatowym, zawsze będziesz wiedzieć już po spojrzeniu do aplikacji, co czeka Cię danego dnia. Dodatkowo, już na widoku wszystkich rezerwacji zobaczysz słownie zapisane usługi. A gdy korzystać będziesz z kalendarza aplikacji dla całego salonu, zobaczysz w głównym menu trwające wizyty oraz te zbliżające się. To szczególnie przydatne, gdy w Twoim wypadku pracę związaną z rezerwacjami prowadzi już recepcja Twojego salonu fryzjerskiego.

Karta klienta – nowoczesne rozwiązanie od kalendarza online w zakładzie fryzjerskim

Kalendarz aplikacja CALDIS automatycznie tworzy dla Ciebie kartę klienta. W sekcji Baza klientów znajdziesz więc listę wszystkich osób/firm, które współpracowały z Tobą. Przy okazji wprowadzania kolejnych rezerwacji, program do prowadzenia salonu fryzjerskiego automatycznie zapisze dla Ciebie tę osobę. Znajdzie się tam przede wszystkim imię i nazwisko, numer telefonu i adres e-mail, co umożliwi następnie realizację powiadomień i przypomnień SMS. Równocześnie jednak znajdziesz tam listę wszystkich dotychczasowych rezerwacji realizowanych na rzecz Twojego klienta czy klientki, sprawdzisz wprowadzane notatki (w przypadku uruchomienia w Ustawieniach tzw. notatek rozbudowanych, możesz dodawać do nich również np. zdjęcia, by dokumentować współpracę), zobaczysz realizowane karnety lub pakiety, listę wszystkich wysłanych wiadomość SMS oraz e-mail. Słowem karta Twojego klienta w pełnej okazałości i przejrzystości, pozwalająca równocześnie na uzupełnienie dodatkowych danych. System rezerwacji online dla fryzjerów przygotowany został w sposób umożliwiający konfigurowanie dodatkowych pól, umożliwiających wprowadzanie dodatkowych danych, jeśli masz taką potrzebę. W tym miejscu wysłać możesz do klienta SMS-a lub maila z systemu – wiadomość będącą osobną poza automatycznymi powiadomienia. A co istotne, znajdzie się ona następnie w czacie w sekcji Wiadomości, co pozwoli na dostęp do pełnej historii SMS dla innych Twoich pracowników. Rzecz jasna w momencie, gdy korzystasz z podstawowego systemu SMS i wiadomości wysyłanych z naszego numeru telefonu, co szerzej opisaliśmy powyżej. Baza klientów prowadzona w ten sposób sprawia, że następnie w interesujących Cię okresach roku lub Twoich działań, możesz – posiadając rzecz jasna zgody swoich klientów – realizować akcje promocyjne poprzez masową wysyłkę SMS oraz e-mail. Równocześnie, jeśli masz już zapisaną swoją bazę klientów w innych systemach lub formie tabelki w Excelu, możesz skorzystać z przygotowanej funkcji w kalendarzu online dla fryzjerów. W ten sposób dwoma kliknięcia, całą bazę wgrasz do systemu rezerwacji od CALDIS. Niezależnie od faktu, czy znajduje się na niej kilkadziesiąt, kilkaset czy nawet kilka tysięcy nazwisk. Szybko, łatwo i… skutecznie!

Aplikacja od systemu rezerwacji dla fryzjerów – dla salonu i klienta!

Program rezerwacji dla fryzjerów dostępny jest w różnych formach – tradycyjne poprzez przeglądarkę internetową, ale też za pomocą aplikacji dedykowanych na urządzenia mobilne z systemami Android oraz iOS. W praktyce sprawia to więc, że zarządzanie salonem możliwe jest w każdej chwili i z każdego miejsca – jedyny warunek to połączenie internetowe. To duża wygoda i wcale nie mowa o wykonywaniu swoich obowiązków podczas urlopu. Po prostu, przygotowanie się do pracy czy ustalenie planu dnia może zostać zrealizowane w każdej chwili przed jej rozpoczęciem, niekoniecznie podczas obecności w salonie. Odpowiedź klientce, która z różnych przyczyn odezwała się do nas w późniejszych godzinach popołudniowych – a przy pracy w salonie kilku osób lub recepcji – wciąż jest możliwa bez wprowadzania niepotrzebnego zamieszania. Dostęp ma bowiem każdy z pracowników, fryzjerów czy fryzjerek. Aplikacje mobilne od CALDIS ułatwiają i dają większą swobodę działania. Liczba mnoga pojawia się nieprzypadkowo, bowiem jeśli użytkować będziesz system w opcji pozwalającej na dokonywania rezerwacji przez Twoich klientów, mogą oni również pobrać aplikację od CALDIS, gdzie zobaczą swoje przyszłe wizyty czy te archiwalne. Sprawdzą płatności, liczbę zrealizowanych wizyt w ramach karnetu czy pakietu, dokonać będą mogli płatności za swoje usługi. System rezerwacji umożliwia w opcji udostępniania rezerwacji online dla Twoich klientów pobieranie opłat poprzez wbudowaną bramkę płatniczą bazującą na współpracy ze znanym i bezpiecznym operatorem płatniczym Przelewy24. Jest więc wygodnie i nowocześnie w każdym aspekcie – wszystko to daje program do salonów fryzjerskich od CALDIS.

Karnety i pakiety – proste rozliczenia, płatności online

Jeśli Twoi klienci lub klientki korzystają z pakietu usług zawierających się w ramach kilku wizyt lub po prostu, oferujesz im karnet, kalendarz online przyspieszy i ułatwi Twoje działania. System umożliwia wprowadzanie karnetów, przypisywanie do nich usług, a następnie ich realizację dla wybranych klientów. Dzięki tej opcji zawsze możesz być pewnym/ą, że nie doszło do pomyłki, a z 5 zaplanowanych wizyt pozostały do zrealizowania np. dwie. W sekcji karnetów w programie dla fryzjerów od CALDIS zaznaczysz status płatności, równocześnie mogąc poprosić klienta o płatność za cały pakiet. Znów w tym miejscu pomocny jest Plan Solo lub Plan Premium Plus, umożliwiający pobieranie opłat bezpośrednio od Twoich klientów. Tworząc pakiet usług lub karnet, możesz następnie jednym kliknięciem wygenerować dla swojego klienta lub klientki link do zrealizowania płatności, który otrzyma mailem lub zobaczy w aplikacji mobilnej. A co istotne w tym przypadku, wcale nie musisz udostępniać swojego kalendarza do wybierania terminów przez klientów. Jeśli wolisz działania w oparciu o przyjmowanie rezerwacji osobiście lub przez pracowników, możesz nie udostępniać kalendarza zewnętrznie. Wspomniane pakiety umożliwią Ci jednak pobieranie opłat od swoich klientów, co jest wygodne i w pełni bezpieczne. Co ważne w tym zakresie, system rezerwacji dla fryzjerów od CALDIS nie pobiera bezpośrednio żadnej dodatkowej prowizji – jedyną jest ta wynikająca ze współpracy z operatorem płatności – wynosząca 1,59%. To kolejny z argumentów przemawiający za usprawnieniem codziennej pracy w ramach użytkowania w swoim salonie fryzjerskim aplikacji do rezerwowania terminów.

Kalendarz online - przenieś rezerwacje na stronę internetową Twojego salonu fryzjerskiego

Tak jak wspominaliśmy we wcześniejszych akapitach, o formie używania kalendarza aplikacji do rezerwowania od CALDIS zdecydujesz osobiście. Możesz korzystać tylko na swoje potrzeby wewnętrzne, możesz pozwalać klientom na dokonywanie rezerwacji. W tym drugim przypadku, masz aż trzy możliwości udostępniania swojego terminarza fryzjerskiego klientom. Pierwsza z opcji to uruchomienie rezerwacji online i stworzenie podstawowego konta Twojego salonu lub zakładu w Portalu Klienta od CALDIS. Klient może trafić tam znajdując Cię w Internecie, możesz umieścić na swojej stronie internetowej czy w przestrzeni social mediów link kierujący do tej podstrony. Znajdą się tam dostępne i oferowane przez Twój salon fryzjerski usługi, realizujący je pracownicy oraz podstawowe dane teleadresowe. W zależności od Twoich oczekiwań, skonfigurowane może zostać konto dla operatora płatności Przelewy24, co umożliwi pobieranie płatności. Druga możliwość to dedykowana aplikacja mobilna od CALDIS, dostępna na każdy rodzaj urządzenia. Aplikacja z tzw. niebieską ikonką (z zieloną to wersja biznesowa, dla Ciebie), umożliwia rezerwowanie terminów bez konieczności wchodzenia na stronę internetową i wyszukiwania Twojego profilu firmowego. Wreszcie trzecia z opcji w kalendarzu aplikacji CALDIS – bezpośrednie połączenie kalendarza dla fryzjerów z Twoją stroną internetową. Poprzez dedykowane rozwiązanie API, Twoi klienci dokonywać mogą rezerwacji bezpośrednio na Twojej stronie internetowej. Wówczas zdecydować możesz o poszczególnych aspektach tekstowo-graficznych, technicznie system działał będzie natomiast identycznie jak w każdym z dwóch pierwszych przypadków.

Łatwy kalendarz rezerwacji dla salonów fryzjerskich

Skorzystaj z 30-dniowego okresu próbnego!

Masz aż 30 dni, by w pełni wypróbować nasz system!