Jak działa program do wysyłania wiadomości SMS?
Wysyłaj powiadomienia SMS o wizycie do klientów, informację o utworzeniu rezerwacji, wiadomość po określonym czasie od ostatniej wizyty, podziękowanie z prośbą o opinię po realizacji, a może informacja dla klienta o Twojej najnowszej promocji? Korzystaj w ramach wybranego pakietu z bramki SMS dostępnej w naszym systemie rezerwacyjnym, także z możliwością nadpisywania nazwy nadawcy!
SMS-y do klientów – trzy warianty
Co najważniejsze na wstępie, aplikacja do wysyłania wiadomości SMS umożliwia wykorzystanie systemu na trzy sposoby w kontekście kontaktu z klientem:
- stały numer przypisany przez CALDIS na numery polskie (100 darmowych SMS-ów (zgodnie ze standaryzacją przeliczania wiadomości – opisujemy szerzej w kolejnym akapicie), następnie każdy kolejny SMS 0.05 zł netto za sztukę)
- nadpisana nazwa Twojej firmy lub marki na numery polskie oraz zagraniczne – usługa płatna dodatkowo - 9.90 zł jednorazowa aktywacja, następnie opłata 9.90 zł netto miesięcznie każdego 1. dnia miesiąca oraz SMS-y w cenie 0.12 zł netto na numery polskie oraz 0.49 zł netto na numery zagraniczne (zgodnie ze standaryzacją przeliczania wiadomości)
- stały numer przypisany przez CALDIS na numery zagraniczne – usługa płatna dodatkowo - 9.90 zł jednorazowa aktywacja, następnie opłata 9.90 zł netto miesięcznie każdego 1. dnia miesiąca oraz SMS-y w cenie 0.12 zł netto na numery polskie oraz 0.49 zł netto na numery zagraniczne (zgodnie ze standaryzacją przeliczania wiadomości)
System SMS-owy możesz przetestować w trakcie okresu próbnego. W przypadku SMS-ów wysyłanych na numery polskie przy stałym numerze przypisanym przez CALDIS, zrealizować możesz je darmowo zgodnie z liczbą SMS-ów w pakiecie. W przypadku pozostałych dwóch opcji, konieczna jest opłata i aktywacja zgodnie z przedstawionym cennikiem. Jak to działa? Zgłaszasz chęć wysyłki SMS-ów z nadpisaniem nazwy lub na numery zagraniczne, podając propozycję nazwy. Nasi specjaliści przekazują Ci instrukcje związane z opłatą (w systemie odblokowana zostaje możliwość wpłaty prepaid). Wpłacasz na swoje konto w CALDIS np. kwotę 20 zł. Pobrana zostaje z niego kwota aktywacyjna, następnie pozostałe środki wykorzystane zostaną na opłatę za wysłane SMS-y oraz opłatę abonamentową – 9.90 zł netto każdego 1. dnia miesiąca. Równocześnie po zatwierdzeniu z operatorami zaproponowanej nazwy (długość od 3 do 11 znaków), możesz rozpocząć realizację wysyłek z nadpisaną nazwą. Dotyczy to zarówno powiadomień, przypomnień SMS o rezerwacjach, jak również kampanii promocyjnych, które chciałbyś zrealizować. Co ważne, nie każdy kraj pozwala na nadpisywaną nazwę – wówczas wykorzystywany jest przez system numer specjalny. Zobacz listę krajów dla narzędzia SMS wspierających nadpisaną nazwą .
W przypadku pytań lub wątpliwości, zachęcamy do kontaktu z działem wsparcia – pomoc@caldis.pl
Jak przeliczane są wiadomości SMS?
Jeśli wcześniej nie korzystałeś z podobnego programu do wysyłania SMS, ten akapit będzie dla Ciebie bardzo ważny. Często bowiem zdarza się, że korzystając z systemu po raz pierwszy, wydaje się, że SMS wysyłany do jednego swojego klienta jest po prostu jednym SMS-em. Tymczasem zgodnie z międzynarodową standaryzacją jedna wiadomość do klienta może składać się np. z 5 SMS-ów. Wszystko zależne jest od długości tej wiadomości oraz rodzaju użytych znaków. Może to być wiadomość ze znakami specjalnymi – np. polskie „ą”, „ę”, „ć” lub ze znakami zwykłymi – dokładna lista dołączona jest w ramach Załącznika nr 5 do regulaminu naszego serwisu. Np. gdy Twoja wiadomość będzie składała się z 420 znaków (nie zawierając znaków specjalnych), potraktowana zostanie jako wiadomość licząca sobie 3 SMS-y. Dla nadpisanej nazwy koszt za jedną wiadomość na polski numer telefonu wyniesie więc 0.36 zł netto. Gdy taka sama wiadomość – składająca się z 420 znaków – zawierałaby równocześnie znaki specjalne i została wysłana z nadpisaną nazwą na polski numer telefonu, policzona zostałaby jako 7 SMS-ów, czyli jej koszt wyniósłby 0.84 zł netto. Warto więc mieć na uwadze sposób przeliczania Wiadomości SMS, będący rzecz jasna standardowym dla całego świata. Identyczne przeliczenia znajdują zastosowanie dla darmowych wiadomości. W każdym miesiącu masz ich 100 w pakiecie, następnie po przekroczeniu jeden SMS to opłata 0.05 zł netto.
Dwukierunkowe wiadomości – czatuj z klientami
W przypadku użytkowania numeru przypisanego przez CALDIS na numery polskie lub zagraniczne, istnieje możliwość prowadzenia komunikacji dwukierunkowej. Jeśli Twój klient odpisze Ci na powiadomienie lub inną wiadomość, możesz zobaczyć odpowiedź w systemie, a następnie wysyłać w ramach tej rozmowy kolejne wiadomości SMS. To przydatna opcja szczególnie wtedy, gdy obsługą rezerwacji zajmuje się więcej niż jedna osoba. Dostęp poprzez aplikację może mieć każdy z pracowników, a komunikacja z klientem jest jedna. Nie ma więc problemów związanych np. z brakiem przekazania informacji czy nie wiedzą odnośnie korespondencji z klientem. Rozwiązanie działa tak, jakby każdy z pracowników miał… ten sam numer telefonu! Równocześnie, co ważne, komunikacja dwukierunkowa nie jest dostępna w przypadku nadpisanej nazwy. Wówczas klienci nie mogą odpisywać na wiadomości.
Po wstępie technicznym, czas na przybliżenie możliwości wykorzystywania oprogramowania do wysyłki SMS dla firm w CALDIS.
Przypomnienie SMS o wizycie dla Twojego klienta
To jedno z rozwiązań, wciąż zyskujących na popularności. By mieć pewność, że Twój klient dotrze na umówioną godzinę, warto przypomnieć mu o tym fakcie automatycznym SMS-em wygenerowanym poprzez nasz system. Po wprowadzeniu rezerwacji, aplikacja automatycznie wyśle powiadomienie SMS z przypomnieniem o wizycie. Klient otrzyma więc informację dzień przed wizytą lub w innym czasie – dokładnie skonfigurujesz ten czas w ustawieniach. Jeśli jego plany uległy więc zmianie, będzie mógł poinformować Cię o tym fakcie, dzięki czemu nawet w przypadku reorganizacji pracy, nie stracisz niepotrzebnie czasu. Rzecz jasna z bramki SMS korzystać można dowolnie w zależności od branży. Jeśli nie potrzebujesz więc każdorazowo przypominać klientowi o wizycie, wyłączysz tę funkcję.
Powiadomienie, koniec rezerwacji, podziękowanie – nowoczesny system SMS do obsługi rezerwacji
System SMS w aplikacji CALDIS umożliwia automatyzację wysyłek w kontekście wybranych sytuacji:
- powiadomienie o założonej rezerwacji
- przypomnienie klientowi o rezerwacji dobiegającej końca (np. dłuższy wynajem samochodu, domku etc.)
- podziękowanie za skorzystanie z usług, wizytę (np. 2 dni po)
W zależności od branży skorzystać możesz więc z trzech automatycznych udogodnień. Informacja o założonej rezerwacji to rozwiązanie bardzo standardowe. Po prostu, Ty dodajesz rezerwacje, klient otrzymuje wiadomość, że taka rezerwacja w systemie została dla niego wprowadzona. Kolejne dwie opcje z perspektywy zadowolenie klienta i rozwoju Twojego biznesu mogą być interesujące. Wiadomość SMS z przypomnieniem o kończącym się wynajmie samochodu za 2 dni lub np. dobiegającym końca pobycie w danym miejscu mogą być zgrabną formą przypomnienia klientowi o terminie zakończenia usługi. Równocześnie podziękowanie – np. zawierające prośbę o opinię – wysłane może zostać np. 2 dni po zrealizowaniu usługi.
Wewnętrzne powiadomienia SMS dla pracowników
System rezerwacji CALDIS dostosowany został do wielu branż. Dostępne są więc rozwiązania, które przydatną mogę być w wybranych. Dodatkową opcją są wewnętrzne powiadomienie SMS wysyłane na numery telefonów do osób odpowiedzialnych w firmie za rezerwacje. Pierwsza z opcji zastosowana oże zostać niemalże w każdej branży, a SMS z przypomnieniem Twojemu pracownikowi o obsłudze danej rezerwacji może zostać wysłany nawet godzinę przed jej realizacją! Zastosowanie znaleźć można w wielu branżach, często wydających się nieco zaskakującym. Przykład? Branża ubezpieczeniowa. Jeśli chcesz przypomnień się klientowi za rok, dodajesz rezerwację w systemie 365 dni do przodu, konfigurujesz przypomnienie np. 24 godziny przed i… za 364 dni dostaniesz SMS, by ponownie zadzwonić do klienta.
Wróć do nas – zachęcaj do ponownej wizyty klientów, ułatwiaj swoją pracę
Z bramki SMS skorzystać można jednak nie tylko w formie automatycznych i stałych wiadomości. Ciekawą opcją jest możliwość wykorzystania posiadanej przez Ciebie bazy klientów do wysłania SMS-a z zaproszeniem do ponownych odwiedzin. Może to być SMS automatycznie generowany po ustalonym czasie od ostatniej wizyty. Przygotowując treść, możesz więc wysłać ponowne zaproszenie dla klienta np. po 3 miesiącach od jego ostatniej wizyty. „Cześć, tu Domki Puszcza! Odpocznij ponownie razem z nami! Sprawdź wolne terminy na naszej stronie www!” . Treść samego komunikatu, jak również termin jego wysłania od ostatniej wizyty klienta, ustalisz rzecz jasna w systemie.
Poinformuj klienta o promocji – wyślij SMS!
Klientowi możesz przypomnieć się wysyłając mu SMS-a np. po 6 miesiącach od jego ostatniej wizyty, równocześnie jednak ciekawym rozwiązaniem może być poinformowanie go o Twojej nowej promocji. Opcja przydatna szczególnie wtedy, gdy nową propozycją chcesz zainteresować szerokie grono odbiorców. Dotarcie z komunikatem do klientów, którzy już Cię znają, zwiększa rzecz jasna szansę na sprzedaż produktów czy usług. Planujesz świąteczną, wiosenną, a może urodzinową promocję dla wszystkich z wysokimi rabatami nawet do 50%? Przygotuj SMS-a i wyślij do wszystkich dotychczasowych klientów w swojej bazie. Niech sprzedaż wzrasta!
Nowoczesny system SMS do firmy – załóż konto, sprawdź TERAZ!
Automatyzacja wiadomości SMS, promocyjne kampanie, nazwa Twojej firmy w nagłówku – poznaj bliżej możliwości nowoczesnej bramki SMS dla biznesu w ramach aplikacji rezerwacyjnej CALDIS.
Najczęściej zadawane pytania
Znajdź odpowiedzi na pytania dotyczące programu do wysyłania smsów CALDIS.
Tak, wysyłanie SMS-ów ze względu na wybrany rodzaj informacji może zostać w pełni zautomatyzowane. SMS-y dotyczące powiadomienia o założonej w systemie rezerwacji wysyłane mogą być każdorazowo po jej zapisaniu, natomiast SMS-y przypominające o rezerwacji mogą być wysyłane na wybraną liczbę godzin przed jej rozpoczęciem. SMS z podziękowaniem za rezerwację może zostać skonfigurowany ze względu na liczbę dni po rezerwacji. Tylko SMS z przypomnieniem o zbliżającym się końcu rezerwacji, wysyłany jest automatycznie na 24 godziny przed jej końcem. W każdym przypadku jednak możliwe jest uruchomienie automatyzacji, dzięki czemu nie trzeba pamiętać o ich wysyłaniu lub dodatkowym zaznaczaniu zakresów w wybranej rezerwacji. Co ważne, SMS-y wysyłane są zawsze w przedziale godzinowym 8.00-20.00
SMS-y – wysłane oraz zaplanowane, monitorować można w systemie w sekcji Wiadomości. Znajduje się tam dwie tabele – wysłane wiadomości oraz oczekujące wiadomości, równocześnie każdą wiadomość z wybranego okresu czasu zweryfikować możemy poprzez historię. Tam zobaczyć możemy, czy SMS został wysłany, czy system nie znalazł żadnego błędu blokującego wysłanie SMS-a, wreszcie zobaczyć możemy rozmiary takich wiadomości (np. czy wiadomość składała się z jednego SMS-a lub kilku SMS-ów, co ma oczywiście znaczenie w perspektywie ich przeliczania oraz ewentualnych dopłat za ich wykorzystanie). Sekcja Wiadomości zawiera również licznik wysyłanych wiadomości SMS (darmowych oraz płatnych) oraz wiadomości e-mail (darmowe oraz płatne). To miejsce, gdzie znajduje się również czat – w przypadku, gdy użytkujesz SMS-y w wersji standardowej, wówczas Twoi klienci mogą odpowiadać na Twoje wiadomości, a za pomocą czatu możliwe jest prowadzenie dalszej konwersacji z nimi. To szczególnie wygodne rozwiązanie, gdy zarządzaniem rezerwacjami zajmuje się więcej niż jedna osoba. Wówczas bezproblemowo można utrzymać przejrzystość względem ewentualnych działań, które należy podjąć w kontekście danego klienta. Nawet w przypadku, gdy jedna osoba rezerwacja zakładała, a inna ma ją realizować, każdy ma wgląd do informacji wysłanych od klienta w odpowiedzi np. na powiadomienie o założonej rezerwacji, czy przypomnienie o niej.
System umożliwia korzystanie z sekcji SMS w dwóch opcjach – standardowe rozwiązanie oparte o stały numer telefonu udostępniany przez CALDIS lub nadpisanie nazwy nadawcy/numer specjalny
Czym różnią się te rozwiązania?
stały numer telefonu od CALDIS – 100 darmowych SMS-ów w każdym miesiącu (dodatkowe SMS-y 0.05 zł netto/szt.), wysyłka tylko na numery polskie, możliwość komunikacji dwukierunkowej
nadpisana nazwa nadawcy lub numer specjalny – usługa dodatkowo płatna – 9.90 zł netto/miesięcznie + rozliczenie z każdego wysłanego SMS-a (0.12 zł netto/szt. na numery polskie, 0.49 zł netto/szt. na numery zagraniczne), brak komunikacji dwukierunkowej
Z perspektywy wykorzystania narzędzia dotyczącego SMS, umożliwia wysyłkę automatycznych wiadomości:
- powiadomienie SMS do klienta o założonej rezerwacji
- przypomnienie SMS do klienta o zbliżającej się rezerwacji
- przypomnienie SMS do klienta o zbliżającym się zakończeniu rezerwacji
- podziękowanie SMS do klienta za zrealizowaną rezerwację
System oferuje też możliwość użycia czatu SMS, co pozwala na przejrzyste prowadzenie komunikacji z klientem (tylko w przypadku stałego numeru telefonu od CALDIS). Szczególnie wtedy, gdy konwersacja z perspektywy zarządzania rezerwacją dotyczy więcej niż jednej osoby. Równocześnie, system umożliwia tworzenie kampanii SMS-owych, czyli masowej wysyłki wiadomości informacyjno-promocyjnych do całej lub wybranej części bazy klientów. Przygotowano również opcję dedykowaną osobom zarządzającym kalendarzem, możliwe jest bowiem wysyłanie automatycznych powiadomień SMS do osób odpowiedzialnych za obsługę rezerwacji. Ty lub Twój pracownik również możecie więc otrzymać przypomnienie o rezerwacji w formie SMS-a – np. na 2 godziny przed jej realizacją!
W systemie nie ma ograniczeń związanych z wysyłką SMS. Należy jednak pamiętać, że ze względu na wybrane rozwiązanie – stały numer telefonu od CALDIS lub nadpisana nazwa nadawcy/numer specjalny, pojawić mogą się dodatkowe opłaty.
W przypadku stałego numeru telefonu od CALDIS w każdym miesiącu otrzymujemy 100 SMS-ów darmowych (rozliczane zgodnie z międzynarodową standaryzacją znaków; warto więc pamiętać, że np. 1 wiadomość do klienta może składać się z kilku SMS-ów), przekroczenie tej liczby w obrębie wybranego miesiąca powoduje konieczność dopłaty za każdy kolejny SMS 0.05 zł netto.
Gdy korzystamy z nadpisanej nazwy nadawcy lub numeru specjalnego – umożliwia wysyłkę wiadomości nie tylko na numery polskie, ale też zagraniczne, wówczas w każdym miesiącu opłacamy dostęp do rozwiązania – 9.90 zł netto, przedpłacamy również swoje wewnętrzne konto w CALDIS, z którego pobierane są następnie środki za przesłane SMS-y, zgodnie z przelicznikiem: 0.12 zł netto/szt. na numery polskie, 0.49 zł netto/szt. na numery zagraniczne.
Alternatywą dla powiadomień SMS w systemie są powiadomienia mailowe dotyczące dokonanej rezerwacji. To jednak jedyna możliwość, w której SMS może być zastąpiony przez wiadomość mailową. W przypadku przypomnień o zbliżającej się rezerwacji, o kończącej się rezerwacji czy podziękowanie za rezerwację, wykorzystane mogą zostać tylko wiadomości SMS. To jednak powszechne i wygodne rozwiązanie dla klientów oraz użytkowników systemu rezerwacyjnego CALDIS, co pozwala na zminimalizowanie ryzyka rezygnacji klienta.
Skorzystaj z 30-dniowego okresu próbnego!
Masz aż 30 dni, by w pełni wypróbować nasz system!