BLOG
Jak aktywować płatności Przelewy24 w CALDIS – instrukcja krok po kroku
Chcesz umożliwić swoim klientom płatności online (BLIK, karta, szybki przelew)?
W CALDIS to możliwe dzięki integracji z Przelewy24. Cały proces możesz przejść samodzielnie,
całkowicie online – poniżej prezentujemy, co musisz przygotować i jakie kroki wykonać, by
cały proces przebiegał sprawnie i szybko.
Przygotowaliśmy 5 kroków, które pomogą Ci sprawnie i szybko przejść proces rejestracji.
Najważniejsze z nich to kroki 1-3, one pozwolą Ci na pierwsze uruchomienie płatności.
W kroku 1 opisaliśmy wszystkie zakresy, które musisz przygotować, by cały proces przebiegł sprawnie
i szybko. Zdarza się, że osoba rejestrująca konto zapomina o wybranym punkcie, co niepotrzebnie
przedłuża proces.
Warto więc szczegółowo sprawdzić checklistę z kroku 1, by mieć pewność,
że jesteś w pełni przygotowany.
Następnie zrealizuj krok numer 2, poczekaj na aktywację i dokończ rejestrację po stronie
CALDIS –opisaliśmy to w kroku 3.
Kroki 4-5 odnoszą się do dodatkowych opcji, z których również możesz skorzystać.
W przypadku pytań, jesteśmy niezmiennie do dyspozycji: pomoc@caldis.pl
Instrukcja założenia konta w Przelewy24 poprzez CALDIS
Krok 1: Przygotuj dokumenty
Zanim przejdziesz proces po stronie Przelewy24, upewnij się, że masz przygotowane:
-
Dokumenty tożsamości właścicieli/pełnomocników (np. dowód osobisty)
-
dodasz je w panelu Przelewy24 podczas procesu w kroku 2,
-
najlepiej przygotować dokument bez anonimizacji (czytelne dane,
pełne zdjęcie i numer dokumentu). Ten zakres wymagany jest przez Przelewy24
-
Dokumenty rejestrowe firmy
-
CEIDG, KRS oraz (jeśli dotyczy) umowa spółki
-
W przypadku stowarzyszeń/fundacji – również statut
-
Adres URL Twojego sklepu/strony z ofertą
-
np.
https://caldis.pl/portal-klienta/moj-salon
, to adres, który możesz
uzyskać, uruchamiając Rezerwację online w CALDIS. Sekcja Ustawienia ->
Rezerwacje online. Następnie po ich uruchomieniu, klikasz przycisk
„Podgląd portalu klienta”. Wyświetlony adres URL, to Twój adres URL,
który należy wpisać w Przelewy24, jako ten do weryfikacji
-
z tego adresu klienci będą mogli dokonywać rezerwacji (nawet jeśli nie
będziesz uruchamiać rezerwacji online, musisz uruchomić ten zakres
wewnętrznie w CALDIS ponieważ na tej podstawie Przelewy24 muszą sprawdzić
Twój regulamin oraz politykę prywatności, które są udostępniane właśnie
w tym miejscu w momencie próby dokonania rezerwacji)
-
Regulamin i Polityka Prywatności
-
muszą być zgodne z danymi Twojej firmy oraz informować również o tym,
kto jest operatorem płatności (Przelewy24), w jaki sposób klient może
złożyć reklamację, jak realizowane są ewentualne zwroty
-
wprowadzasz je bezpośrednio w systemie CALDIS – nie musisz ich wysyłać
osobno (weryfikacja z Przelewy24 nastąpi dzięki otrzymanemu linkowi URL
z poprzedniego punktu). Regulamin oraz Politykę prywatności należy
wprowadzić w sekcji Ustawienia -> Przelewy24 (w tej sekcji znajdziesz
miejsca na wprowadzenie Regulaminu oraz Polityki Prywatności)
Krok 2: Zgłoś chęć aktywacji płatności
-
Rozpocznij rejestrację
-
w panelu CALDIS możesz samodzielnie uruchomić proces integracji
z Przelewy24. Założenie konta możliwe jest w sekcji Ustawienia ->
Przelewy24. Klikając „Utwórz konto” system przekieruje Cię do
dalszej konfiguracji.
-
Uzupełnij wymagane dane
-
postępuj zgodnie z instrukcjami korzystając z przygotowanych
zakresów z kroku pierwszego
-
Przelew weryfikacyjny
-
po założeniu konta poproszony zostaniesz o wykonanie przelewu
weryfikacyjnego. To ważny element – dopiero po jego wykonaniu
aktywowane zostanie Twoje konto w Przelewy24. Następnie dokończysz
rejestrację po stronie CALDIS.
Krok 3: Ustaw adres IP – WAŻNE:
-
Aktywacja konta
-
po zrealizowaniu kroku numer 2 poczekaj na aktywację Twojego konta.
Otrzymasz informację mailową z Przelewy24, że konto jest już aktywne
-
Ustaw adres IP
-
następnie zaloguj się do panelu Przelewy24, przejdź do sekcji
Moje konto -> Konfiguracja API i w polu „Adresy IP” wpisz wartość „%”
(bez cudzysłowu), następnie kliknij plus i na koniec ZAPISZ (UWAGA:
Jeśli po zalogowaniu nie widzisz opcji konfiguracji API, najpewniej
Twoje konto nie jest jeszcze aktywne. Jeśli masz wówczas wątpliwości,
odezwij się do nas: pomoc@caldis.pl
-
Synchronizuj dane w CALDIS
-
wróć do systemu CALDIS, do zakładki Ustawienia -> Przelewy24.
Kliknij „Ukończyłem konto. Synchronizuj dane”.
Gotowe – płatności z Przelewy24 zostały uruchomione!
Możesz pobierać je bezpośrednio z rezerwacji – klikając przycisk „Pobierz płatność
online”, Twój klient może również zapłacić za usługi dokonując rezerwacji online
(możesz w ustawieniach rezerwacji online w CALDIS skonfigurować możliwość wymagania
całkowitej przedpłaty lub części wartości rezerwacji).
Krok 4: Zgłoś chęć korzystania z opcji BLIK Level 0
-
Czym jest BLIK Level 0?
To dodatkowa funkcjonalność umożliwiająca pobieranie płatności
BLIK w momencie edycji rezerwacji w CALDIS (bez wysyłania linku
do płatności dla klienta, od razu wpisujesz kod BLIK w rezerwacji
i system przetwarza dla Ciebie płatność).
-
Czy bez opcji BLIK Level 0 klient może zapłacić BLIK-iem?
Tak, ponieważ dokonując płatności poprzez wygenerowany przez Ciebie link
do płatności (za pomocą przycisku „Pobierz płatność online) lub dokonując
rezerwacji online, sam może wybrać opcję BLIK. Rozwiązanie BLIK Level 0 to
dodatek pozwalający Ci pobrać płatność BLIK bezpośrednio w rezerwacji.
Wówczas, klient podaje numer BLIK Tobie, a Ty wpisujesz go w rezerwacji.
-
Jak uruchomić opcję BLIK Level 0?
Wystarczy, że zgłosisz nam tę chęć mailowo: pomoc@caldis.pl,
a my zajmiemy się resztą. Po aktywacji, w każdej rezerwacji kliknąć będziesz
mógł „Pobierz płatność BLIK”, a następnie Twój klient od razu poda Ci
swój kod. Bez opuszczania aplikacji, w szybki sposób zrealizujesz
popularnego BLIK-a.
Krok 5: Zdecyduj, czy chcesz płatności kartą (VISA, Mastercard, Apple Pay, Google Pay)
Jeśli planujesz:
-
subskrypcje,
-
płatności w walutach,
-
wygodne płatności kartą,
… poinformuj nas o tym już przy rejestracji konta w CALDIS. Nie jest to wymagane,
ale może zaoszczędzić Twój czas.
Dlaczego?
Płatności kartowe wymagają podpisania dodatkowych dokumentów, a ich aktywacja może
potrwać dłużej (w przypadku walut – nawet kilka tygodni).
Co istotne, możliwe jest jednak uruchomienie płatności podstawowych,
a następnie rozszerzenie zakresu o wspomniane powyżej opcje.
Wersja papierowa? Tylko wyjątkowo
Jeśli prowadzisz standardową działalność (np. salon beauty, JDG, sp. z o.o.) –
wszystkie zakresy zrealizujesz online. W przypadku instytucji publicznych,
fundacji lub stowarzyszeń może pojawić się konieczność podpisania umowy
w wersji papierowej – o szczegóły zapytaj nasz zespół – pomoc@caldis.pl.
P.S. Jeśli jakikolwiek powyższy zakres jest dla Ciebie niezrozumiały, odezwij się do nas! Pomożemy 😉