BLOG

Jak aktywować płatności Przelewy24 w CALDIS – instrukcja krok po kroku

Chcesz umożliwić swoim klientom płatności online (BLIK, karta, szybki przelew)? W CALDIS to możliwe dzięki integracji z Przelewy24. Cały proces możesz przejść samodzielnie, całkowicie online – poniżej prezentujemy, co musisz przygotować i jakie kroki wykonać, by cały proces przebiegał sprawnie i szybko.

Przygotowaliśmy 5 kroków, które pomogą Ci sprawnie i szybko przejść proces rejestracji. Najważniejsze z nich to kroki 1-3, one pozwolą Ci na pierwsze uruchomienie płatności.

W kroku 1 opisaliśmy wszystkie zakresy, które musisz przygotować, by cały proces przebiegł sprawnie i szybko. Zdarza się, że osoba rejestrująca konto zapomina o wybranym punkcie, co niepotrzebnie przedłuża proces. Warto więc szczegółowo sprawdzić checklistę z kroku 1, by mieć pewność, że jesteś w pełni przygotowany.

Następnie zrealizuj krok numer 2, poczekaj na aktywację i dokończ rejestrację po stronie CALDIS –opisaliśmy to w kroku 3.

Kroki 4-5 odnoszą się do dodatkowych opcji, z których również możesz skorzystać. W przypadku pytań, jesteśmy niezmiennie do dyspozycji: pomoc@caldis.pl

Instrukcja założenia konta w Przelewy24 poprzez CALDIS

Krok 1: Przygotuj dokumenty

Zanim przejdziesz proces po stronie Przelewy24, upewnij się, że masz przygotowane:

  1. Dokumenty tożsamości właścicieli/pełnomocników (np. dowód osobisty)
    • dodasz je w panelu Przelewy24 podczas procesu w kroku 2,
    • najlepiej przygotować dokument bez anonimizacji (czytelne dane, pełne zdjęcie i numer dokumentu). Ten zakres wymagany jest przez Przelewy24
  2. Dokumenty rejestrowe firmy
    • CEIDG, KRS oraz (jeśli dotyczy) umowa spółki
    • W przypadku stowarzyszeń/fundacji – również statut
  3. Adres URL Twojego sklepu/strony z ofertą
    • np. https://caldis.pl/portal-klienta/moj-salon , to adres, który możesz uzyskać, uruchamiając Rezerwację online w CALDIS. Sekcja Ustawienia -> Rezerwacje online. Następnie po ich uruchomieniu, klikasz przycisk „Podgląd portalu klienta”. Wyświetlony adres URL, to Twój adres URL, który należy wpisać w Przelewy24, jako ten do weryfikacji
    • z tego adresu klienci będą mogli dokonywać rezerwacji (nawet jeśli nie będziesz uruchamiać rezerwacji online, musisz uruchomić ten zakres wewnętrznie w CALDIS ponieważ na tej podstawie Przelewy24 muszą sprawdzić Twój regulamin oraz politykę prywatności, które są udostępniane właśnie w tym miejscu w momencie próby dokonania rezerwacji)
  4. Regulamin i Polityka Prywatności
    • muszą być zgodne z danymi Twojej firmy oraz informować również o tym, kto jest operatorem płatności (Przelewy24), w jaki sposób klient może złożyć reklamację, jak realizowane są ewentualne zwroty
    • wprowadzasz je bezpośrednio w systemie CALDIS – nie musisz ich wysyłać osobno (weryfikacja z Przelewy24 nastąpi dzięki otrzymanemu linkowi URL z poprzedniego punktu). Regulamin oraz Politykę prywatności należy wprowadzić w sekcji Ustawienia -> Przelewy24 (w tej sekcji znajdziesz miejsca na wprowadzenie Regulaminu oraz Polityki Prywatności)

Krok 2: Zgłoś chęć aktywacji płatności

  1. Rozpocznij rejestrację
    • w panelu CALDIS możesz samodzielnie uruchomić proces integracji z Przelewy24. Założenie konta możliwe jest w sekcji Ustawienia -> Przelewy24. Klikając „Utwórz konto” system przekieruje Cię do dalszej konfiguracji.
  2. Uzupełnij wymagane dane
    • postępuj zgodnie z instrukcjami korzystając z przygotowanych zakresów z kroku pierwszego
  3. Przelew weryfikacyjny
    • po założeniu konta poproszony zostaniesz o wykonanie przelewu weryfikacyjnego. To ważny element – dopiero po jego wykonaniu aktywowane zostanie Twoje konto w Przelewy24. Następnie dokończysz rejestrację po stronie CALDIS.

Krok 3: Ustaw adres IP – WAŻNE:

  1. Aktywacja konta
    • po zrealizowaniu kroku numer 2 poczekaj na aktywację Twojego konta. Otrzymasz informację mailową z Przelewy24, że konto jest już aktywne
  2. Ustaw adres IP
    • następnie zaloguj się do panelu Przelewy24, przejdź do sekcji Moje konto -> Konfiguracja API i w polu „Adresy IP” wpisz wartość „%” (bez cudzysłowu), następnie kliknij plus i na koniec ZAPISZ (UWAGA: Jeśli po zalogowaniu nie widzisz opcji konfiguracji API, najpewniej Twoje konto nie jest jeszcze aktywne. Jeśli masz wówczas wątpliwości, odezwij się do nas: pomoc@caldis.pl
  3. Synchronizuj dane w CALDIS
    • wróć do systemu CALDIS, do zakładki Ustawienia -> Przelewy24. Kliknij „Ukończyłem konto. Synchronizuj dane”.

Gotowe – płatności z Przelewy24 zostały uruchomione!

Możesz pobierać je bezpośrednio z rezerwacji – klikając przycisk „Pobierz płatność online”, Twój klient może również zapłacić za usługi dokonując rezerwacji online (możesz w ustawieniach rezerwacji online w CALDIS skonfigurować możliwość wymagania całkowitej przedpłaty lub części wartości rezerwacji).

Krok 4: Zgłoś chęć korzystania z opcji BLIK Level 0

  1. Czym jest BLIK Level 0? To dodatkowa funkcjonalność umożliwiająca pobieranie płatności BLIK w momencie edycji rezerwacji w CALDIS (bez wysyłania linku do płatności dla klienta, od razu wpisujesz kod BLIK w rezerwacji i system przetwarza dla Ciebie płatność).
  2. Czy bez opcji BLIK Level 0 klient może zapłacić BLIK-iem? Tak, ponieważ dokonując płatności poprzez wygenerowany przez Ciebie link do płatności (za pomocą przycisku „Pobierz płatność online) lub dokonując rezerwacji online, sam może wybrać opcję BLIK. Rozwiązanie BLIK Level 0 to dodatek pozwalający Ci pobrać płatność BLIK bezpośrednio w rezerwacji. Wówczas, klient podaje numer BLIK Tobie, a Ty wpisujesz go w rezerwacji.
  3. Jak uruchomić opcję BLIK Level 0? Wystarczy, że zgłosisz nam tę chęć mailowo: pomoc@caldis.pl, a my zajmiemy się resztą. Po aktywacji, w każdej rezerwacji kliknąć będziesz mógł „Pobierz płatność BLIK”, a następnie Twój klient od razu poda Ci swój kod. Bez opuszczania aplikacji, w szybki sposób zrealizujesz popularnego BLIK-a.

Krok 5: Zdecyduj, czy chcesz płatności kartą (VISA, Mastercard, Apple Pay, Google Pay)

    Jeśli planujesz:
  • subskrypcje,
  • płatności w walutach,
  • wygodne płatności kartą,
  • … poinformuj nas o tym już przy rejestracji konta w CALDIS. Nie jest to wymagane, ale może zaoszczędzić Twój czas.

Dlaczego?

Płatności kartowe wymagają podpisania dodatkowych dokumentów, a ich aktywacja może potrwać dłużej (w przypadku walut – nawet kilka tygodni). Co istotne, możliwe jest jednak uruchomienie płatności podstawowych, a następnie rozszerzenie zakresu o wspomniane powyżej opcje.

Wersja papierowa? Tylko wyjątkowo

Jeśli prowadzisz standardową działalność (np. salon beauty, JDG, sp. z o.o.) – wszystkie zakresy zrealizujesz online. W przypadku instytucji publicznych, fundacji lub stowarzyszeń może pojawić się konieczność podpisania umowy w wersji papierowej – o szczegóły zapytaj nasz zespół – pomoc@caldis.pl.

P.S. Jeśli jakikolwiek powyższy zakres jest dla Ciebie niezrozumiały, odezwij się do nas! Pomożemy 😉