Płatne reklamy w social mediach
Kusi was przycisk „promuj post” lub słyszeliście o świetnych wynikach prowadzonych kampanii z biznesie podobnym jak Twój? Czy warto więc zdecydować się na zainwestowanie środków w tego typu reklamę? Tak, ale…
Określenie celu – po co mi reklama?
Choć wydaje się to oczywiste często zapominamy o określeniu celu naszej reklamy. Myślimy przede wszystkim o pojawiających się like’ach i komentarzach, będących dla nas przekonaniem, że reklama zadziałała. Tymczasem przede wszystkim powinniśmy określić cel naszej reklamy – wizerunek, rozpoznawalność, a może stricte sprzedaż? Napisaliśmy stricte, gdyż każda reklama finalnie prowadzić ma do sprzedaży.
Ale w danym momencie powinniśmy określić nasz cel, by mieć świadomość względem dobrze wydatkowanych środków na daną kampanię reklamową. Jeśli chcemy bowiem zainteresować użytkowników naszą usługą po raz pierwszy, przybliżyć naszą ofertę, nie będziemy wówczas kurczowo spoglądać na słupki sprzedażowe. Wpierw bowiem zależeć będzie nam, by klient dowiedział się o nas, naszych usługach. W przypadku biznesu lokalnego „reklama dzisiaj” oznaczać może klienta np. za pół roku…
Targetowanie, czyli dobra grupa odbiorców
Skierowanie reklamy do właściwych osób – czyt. potencjalnie zainteresowanych klientów – to przysłowiowa „połowa sukcesu”. Wszak, jeśli Twoja oferta wyświetlona zostanie osobom poszukującym Twojej usługi lub produktu istnieje szansa, że użytkownik zostanie Twoim klientem. By tak się stało, trzeba odpowiednio reklamy ukierunkować, wykorzystując możliwości, jakie dają nam systemy reklamowe w social mediach. Podstawowymi czynnościami będzie więc określenie danych demograficznych – płci czy wieku, ale też wybór miejsca zamieszkania lub zainteresowań użytkowników w social mediach.
Wszystko rzecz jasna w zależności od skali biznesu. Jeśli naszymi odbiorcami są lokalni klienci, zawężanie reklamy o zainteresowania nie musi być dobrym wyborem. Wówczas, mogą wystarczyć podstawowe dane. Jeśli jednak klienci mogą dotrzeć do nas z całej Polski, wtedy warto swojego potencjalnego klienta szczegółowiej profilować. Uczynić to można rzecz jasna za pośrednictwem narzędzi dostępnych w takich platformach, jak np. Facebook czy Google.
Treść, grafika – warto stosować przejrzysty przekaz
Zainteresowanie odbiorców w gąszczu codziennych informacji – w tym innych reklam, sprawia, że dotarcie do użytkownika będącego Twoim potencjalnym klientem nie jest zadaniem najłatwiejszym. Równocześnie nie oznacza to jednak, że jest zadaniem niemożliwym. Jeśli zakładamy, że chcemy klienta zainteresować naszymi usługami, bo np. otwarliśmy nowy gabinet kosmetyczny w okolicy, warto na samym wstępie poinformować go o tym fakcie, przybliżając w reklamie zakres naszych usług i zachęcając do odwiedzenia naszej strony internetowej, gdzie zobaczyć można np. zdjęcia gabinetu, czy poznać wszystkie dostępne usługi.
Rzecz w tym, by reklama rzeczywiście była w danym momencie reklamą. Prosty, zwięzły i przejrzysty komunikat wydaje się być rozwiązaniem znacznie skuteczniejszym, aniżeli stosowanie w reklamie np. wyszukanego słownictwa, czy grafiki niekoniecznie odwołującej się stricte do naszej oferty.
Reklama to nie wszystko, pamiętaj, że…
Przygotowanie nawet najlepszej, najciekawszej i najbardziej zaskakującej reklamy może okazać się nieskuteczne. Kiedy? Jeśli – pisząc wprost – Twój produkt lub usługa nie spełni oczekiwań klienta. Jeśli Twoja oferta nie będzie zachęcająca i przekonująca dla odbiorcy, to mimo, iż reklama dotarła do właściwej osoby, nie będzie ona zainteresowana skorzystaniem z oferty. Być może przestarzała strona internetowa czy słabej jakości zdjęcia sprawią, że Twój odbiorca nie będzie przekonany o tym, by skontaktować się właśnie z Tobą. A może cena Twoich usług w porównaniu z innymi wypadnie bardzo niekorzystnie? Możliwych rozwiązań jest sporo, warto więc mieć również na względzie możliwy taki scenariusz. Choć rzecz jasna wierzymy, że to, co proponujesz swoim odbiorcom jest na wysokim poziomie i tym punktem nie musisz się przejmować.
Korzystaj, sprawdzaj, zmieniaj
Z reklam płatnych warto więc korzystać, pamiętając jednak równocześnie o weryfikacji ich skuteczności, by swoje środki wydatkować na promocję rozsądnie. Pomogą nam w tym oczywiście statystyki – odwiedzin strony, zapytań ze strony klientów czy wyników sprzedażowych. Tak, jak wspomnieliśmy jednak na samym wstępie, wszystko zależy od określonego celu reklamy, czyli tego, co chcemy poprzez reklamę w danym momencie osiągnąć.
Dopasuj plan idealny
Bez umowy, bez zobowiązań. To Ty zdecydujesz czy chcesz pozostać z nami dłużej!
Zobacz planyWypróbuj już teraz przez 30 dni za darmo
Bez umowy, bez zobowiązań. To Ty zdecydujesz czy chcesz pozostać z nami dłużej!
Wypróbuj za darmo