Co publikować na FB?

Co publikować na Facebook'u?

Tytułowe pytanie to jedno z najczęściej pojawiających się w sieci. Wiesz, że powinieneś, ale masz wątpliwości „co”. Znasz to uczucie, gdy przygotowanie publikacji na Twojego firmowego Facebooka wywołuje w Tobie niechęć i zrezygnowanie?

- Pokazywaliśmy już wszystko, co mamy. Co mam dalej publikować? - denerwują się niektórzy właściciele małych biznesów. Co więc publikować, kiedy brakuje nam pomysłów, a „głowa” zdaje się podpowiadać, że już nic nie jesteśmy w stanie ciekawego przygotować? Poznaj metodę 5P, czyli 5 rodzajów publikacji na Twoje social media.

Dzięki niej przygotowanie postów na Twoje social media może być znacznie przyjemniejsze, łatwiejsze i przede wszystkim szybsze.

Posty sprzedażowe - pokazuj ofertę z różnych stron

Znasz opowieść, w której osoby siedzące w kręgu spoglądają na książkę i każda pytana jest co widzi? Pierwsza odpowiedź nasuwa się automatycznie i jest identyczna, ale po zgłębieniu się w szczegóły okazuje się, że ta sama książka ma różne oblicza. Okładka, bok, tył książki, zabrudzone kartki… Tak samo jest z Twoją ofertą - produkt czy usługę przedstawić można na wiele różnych sposobów. Równocześnie, obrazując różnorodność swoich usług czy oferty, powstaje całkiem spora lista możliwych publikacji. Możesz swoje usługi i ofertę odmieniać więc na wiele przypadków - w odniesieniu do danego czasu (np. oferty świąteczne, urodzinowe), do specyfiki Twoich klientów (np. treści ukierunkowane na kobiety) czy przybliżające tylko część całej usługi, skłaniające klienta do zapoznania się z całością oferty.

Posty ciekawostkowe - ciekawość nie zna granic

Każdy biznes ma swoją specyfikę, a wiążące się z nim produkty, miejsca, ludzie to nieograniczona „kopalnia” ciekawostek. Wykorzystaj ten fakt i zaciekaw swojego odbiorcę różnymi treściami niekoniecznie odwołującymi się bezpośrednio do sprzedaży. Wynajmujesz domek w Bieszczadach? Podziel się z klientami ciekawostkami związanymi z regionem, otoczeniem etc. Prowadzisz salon kosmetyczny? Przybliż specyfikę działania danego produktu lub usługi, odwołaj się do swojego doświadczenia lub wiedzy ogólnej. Wiedzieliście, że przeciętnie każdy z nas ma na głowie nawet do 150 tysięcy włosów? Przeszukaj sieć, znajdź powiązania z Twoją ofertę i korzystaj równocześnie ze swojej pomysłowości i kreatywności.

Posty poradnikowe - nie bój się dzielić swoją wiedzą!

To najczęściej pojawiający się problem wielu przedsiębiorców - nie chcą dzielić się wiedzą, bo klienci nie będą chętni, by skorzystać z ich usług. Tymczasem podpowiadając Twoim odbiorcom różne rozwiązania związane np. z Twoim biznesem budujesz swój wizerunek profesjonalisty. A jeśli chcemy mieć wysokiej jakości usługę lub produkt, zgłaszamy się do profesjonalisty. Czy jeśli fryzjer podpowie Ci, jak właściwie zadbać o włosy jesienią, klienci nagle zaczną się sami obcinać? Czy jeśli fizjoterapeutka podpowie, co może być przyczyną danego bólu, klient nagle zacznie rehabilitować się sam? Nie bój się dzielić swoją wiedzą, a jeśli klienci zadają pytania, odpowiadaj i buduj swój wizerunek fachowca w danym zakresie!

Posty inspirujące - daj przykład, że można inaczej!

Zastanawiałeś się kiedyś nad faktem, że czynność, która dla Ciebie wydaje się być oczywista dla innej osoby może być zupełnie zaskakująca? To rodzaj treści, które mogą być dla Ciebie jednymi z najprzyjemniejszych do przygotowania. Zainspiruj i zaciekaw swojego odbiorcę swoją codziennością, swoimi rozwiązaniami i produktami, inspirując do podjęcia działania. Wypożyczalnia samochodów może zainspirować Cię do wypadu za miasto, fryzjer pokaże Ci, że zmiana koloru może być ciekawym rozwiązaniem, szkoła językowa pokaże Ci wakacje, na których wreszcie rozmawiasz z kim chcesz. Inspiracji dla klientów może być mnóstwo, tylko od Ciebie zależy, jakimi rozwiązaniami zainspirujesz swoich odbiorców.

Posty humorystyczne - rozrywka zawsze w cenie

To jedna z trudniejszych form, choć wpływająca przy tworzeniu pozytywnie na nasz nastrój. Wszak kto z nas nie lubi się uśmiechać? Wykorzystując powiązania z Twoją branżą zawsze możesz przygotować post w humorystyczny sposób odnoszący się do Twoich codziennych działań. Popularne powiedzenie czy przysłowie, znany kawał - sprawdź czy nie możesz dopasować ich w naturalny sposób do swojej branży. „Kotki i pieski” wykorzystane w mądry sposób, nie muszą być wcale przejawem bezradności w sieci i próbą generowania zasięgów poprzez „głupie posty”. Odpowiednio dopasowane, żartobliwe zdjęcie może przyczynić się do kolejnych, dodatkowych zasięgów, równocześnie przypominając naszym odbiorcom o naszych codziennych działaniach.

W zależności od Twojej branży, stosować możesz różne rozwiązania. Przedstawiona lista może być dla Ciebie pomocna, dzięki czemu z łatwością i chęcią tworzyć będziesz kolejne publikacje w swoich social mediach. A jeśli stwierdzisz, że to dla Ciebie zbyt nużące i nieciekawe, zawsze rozważyć możesz współpracę z agencją marketingową lub freelancerem.

Dopasuj plan idealny

Bez umowy, bez zobowiązań. To Ty zdecydujesz czy chcesz pozostać z nami dłużej!

Zobacz plany

Wypróbuj już teraz przez 30 dni za darmo

Bez umowy, bez zobowiązań. To Ty zdecydujesz czy chcesz pozostać z nami dłużej!

Wypróbuj za darmo