Naszym głównym zadaniem jest jak najwcześniejsza diagnostyka i pomoc terapeutyczna. Nasza placówka ukierunkowana jest przede wszystkim na pomoc niesioną w zakresie kompleksowej diagnostyki i terapii dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i zapewnienie wsparcia merytorycznego i terapeutycznego ich rodzinom.
Zajmujemy się kompleksową diagnostyką psychopedagogiczną szczególnie w kierunku całościowych zaburzeń rozwojowych (autyzmu) - ADOS-2, ASRS, ADIR.
Pomagamy w przygotowaniu potrzebnej dokumentacji i uzyskaniu opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju i orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
KWESTIONARIUSZ ARSR – kwestionariusz do diagnozy autyzm
FSDS - funkcjonalna skala dojrzałości społecznej
MOXO – diagnoza ADHD, ADD, weryfikuje efekty terapii/farmakoterapii
CAPD – diagnoza centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego
DIAGNOZA SPECYFICZNYCH TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ – dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia
MONACHIJSKA FUNKCJONALNA DIAGNOZA ROZWOJOWA oceny rozwoju dziecka w wieku od pierwszego miesiąca życia do sześciu lat
DIAGNOZA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ/ ODROCZENIE OBOWIĄZKU SZKOLNEGO
DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA – w tym ocena poziomu inteligencji (Binet/Leiter/Wechsler)
DIAGNOZA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA
DIAGNOZA REHABILITACYJNA
Neurofeedback (EEG- Biofeedback)
TDCS mikropolaryzacja mózgu metodą TDCS
Play Attention – trening koncentracji, uwagi i pamięci
Cogni Plus – trening funkcji poznawczych i ruchowych
Trening CAPD – trening słuchowy, terapia słuchu centralnego
IE – Instrumental enrichment – terapia funkcji poznawczych
Psychoterapia w nurcie Analizy Bioenergetycznej A. Lowena
Terapia Dźwiękiem wg Petera Hessa
terapia pedagogiczna
terapia psychologiczna
terapia logopedyczna
rehabilitacja ruchowa
terapia SI – integracji sensorycznej
Wydajemy opinie:
- diagnostyczne – informacje z przeprowadzonych badań, opinie na potrzeby posiedzenia zespołu orzekającego
- w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom
- w sprawie przystąpienia ucznia lub absolwenta z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się odpowiednio do sprawdzianu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, egzaminu maturalnego lub egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia lub absolwenta
- w sprawie objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną na terenie przedszkola/szkoły
- przyspieszenia i odroczenia obowiązku szkolnego
- zwolnienia ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją z nauki drugiego języka obcego